viernes, 25 de mayo de 2012

Reflexió sobre Gramàtica de la Fantasia


Aquest llibre és molt útil per a dur activitats literàries l’aula. Considere que és una forma molt bona de fer apreciar al lector la importància de la fantasia, de la imaginació, de deixar que els nens i nenes mostren el que pensen, el que senten. Em sembla molt interessant i estic completament d’acord amb l’autor al voltant del tema dels contes tabú. Pense que als xiquets i xiquetes cal dir-los i contar-los les coses tal i com son, i no amagar res, ni intentar que els nens i nenes no sàpiguen alguna cosa, simplement explicar ben be com és i punt.
També estic d’acord amb que l’alumnat no ha de ser solament un receptor del que transmitix el docent, i al llibre hi ha una frase que m’ha agradat  i diu algo així com: “L’alumnat no ha de ser un receptor de cultura, sino que ha de ser un creador d’aquesta”.
En resum, és un llibre molt interessant com a llibre de consulta ja que totes les activitats i recursos que hi mostra son atractius per a treballar-los a classe. La majoria  d’aquestes tècniques son útils per a treballar la imaginació, la fantasia mitjançant la creació d’històries, però a la vegada son riques en lingüística, i a més a més podem treballar la lectro-escriptura. Per tant són activitats molt enriquidores i útils a tots els nivells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario