Aquest llibre és molt útil per a dur activitats
literàries l’aula. Considere que és una forma molt bona de fer apreciar al
lector la importància de la fantasia, de la imaginació, de deixar que els nens
i nenes mostren el que pensen, el que senten. Em sembla molt interessant i
estic completament d’acord amb l’autor al voltant del tema dels contes tabú.
Pense que als xiquets i xiquetes cal dir-los i contar-los les coses tal i com
son, i no amagar res, ni intentar que els nens i nenes no sàpiguen alguna cosa,
simplement explicar ben be com és i punt.
També estic d’acord amb que l’alumnat no ha de ser
solament un receptor del que transmitix el docent, i al llibre hi ha una frase
que m’ha agradat i diu algo així com:
“L’alumnat no ha de ser un receptor de cultura, sino que ha de ser un creador
d’aquesta”.
En resum, és un llibre molt interessant com a
llibre de consulta ja que totes les activitats i recursos que hi mostra son
atractius per a treballar-los a classe. La majoria d’aquestes tècniques son útils per a
treballar la imaginació, la fantasia mitjançant la creació d’històries, però a
la vegada son riques en lingüística, i a més a més podem treballar la lectro-escriptura.
Per tant són activitats molt enriquidores i útils a tots els nivells.
No hay comentarios:
Publicar un comentario