1. A partir del vídeo “La flor más grande del mundo” Jose Saramago reflexioneu sobre les qüestions següents:
Segons l’autor, com han de
ser les històries per a infants?
Des
del punt de vista de Jose Saramago
les històries per a infants s’han d’escriure
amb paraules molt senzilles, ja que els nens menuts saben poques paraules i no
els agraden les paraules complicades. A més de crear les histories escrites de
forma senzilla, cal tindre l’habilitat de contar-les de forma clara i fàcil.
Però sobretot, fa falta molta paciència.
Com ha de ser el llenguatge?
El
llenguatge ha de ser senzill i ha d’estar molt ben explicat.
Qui és Jose Saramago? Què us
semblen les seus paraules?
José
Saramago va nàixer a Azinhaga, Santarém,
Portugal, el16 de novembre de 1922.Va ser un escriptor, novel·lista, poeta,
periodista i dramaturg portuguès. En 1998 li va ser concedit el Premi Nobel de
Literatura. L'Acadèmia Sueca va destacar la seva capacitat per «tornar
comprensible una realitat fugissera, amb paràboles sostingudes per la
imaginació, la compassió i la ironia».
Jose
Saramago va morir a l’illa de Lanzarote el 18 de Juny del 2010.
Respecte
a que em semblen les seues paraules, Estic d’acord amb ell en els aspectes de
que per a contar contes o historietes als infants cal tindre molta paciència i
“gràcia” per a fer-ho i en que les històries cal contar-les de forma clar i
senzilla per a donar lloc a una millor comprensió entre els infants. D’altra banda
no estic del tot d’acord en que es deuen escriure les històries amb paraules
molt senzilles, ja que tal volta estem
menyspreant la seua intel·ligència o les ganes d’aprendre noves coses com poden
ser per exemple paraules i conceptes a través del món de la lectura. Amb la
lectura, millor dit amb la literatura, poden aprendre moltes coses sense
adonar-se’n al mateix temps que gaudeixen d’aquesta.
Com crearíeu una història per a infants?
El
primer que faria si haguera d’escriure una història per als i les infants, el
primer que faria seria una pluja d’idees on jo poguera descobrir els interessos
dels xiquets i les xiquetes per a crear histories que els i les interessara.
Després redactaria l’escrit de forma clara, és a dir que estiguera ben explicat.
Per últim acompanyaria l’escrit amb imatges o cançons adients a la historia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario