lunes, 23 de abril de 2012

Les funcions de la Literatura



La Literatura és un art que s’ha de potenciar des de ben menudets, per a que així l’alumnat puga gaudir d’ella.  Avarca moltes funcions en les quals es treballa el saber fer, saber com es fa, opinar i sentir.

Dins d’aquesta gamma destacaríem tres funcions les quals són:
- Forma de coneixement i d’accés a l’experiència, perquè amb aquesta els lectors es poden endinsar en moltes  formes de veure el món que ens envolta. Mitjançant la lectura el lector o la lectora pot conèixer la riquesa de la diversitat cultural, pot posar-se en el lloc del protagonista i viure emocions i experiències que es troben en la història dels nostres avantpassats…perquè amb la lectura podem viatjar pel temps (present, passat i futur). 
- Literatura com a funció crítica, amb la lectura és important fomentar l’esperit crític, cal fer que l’alumnat siga capaç d’expressar el que sent, cal fomentar  persones amb autoestima suficient i confiança per a expressar el que senten.
- La Literatura com a font d’imaginació. Què seria de la Literatura si de vegades no hi haguera un poc de fantasia i imaginació? Pensem que pot ser seria avorrit entrar en el món de la Literatura si solament  aquesta s’utilitzara per a reflectir la realitat,  ja que de vegades és una necessitat evadir-se d’aquest món real, per a  imaginar i crear fantasies. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario