La Literatura és un art que s’ha de potenciar des de ben menudets, per a que així l’alumnat puga gaudir d’ella. Avarca moltes funcions en les quals es treballa el saber fer, saber com es fa, opinar i sentir.
Dins d’aquesta gamma destacaríem tres funcions les quals són:
- Forma de coneixement i d’accés a l’experiència, perquè amb aquesta els
lectors es poden endinsar en moltes formes de veure el món que ens
envolta. Mitjançant la lectura el lector o la lectora pot conèixer la riquesa
de la diversitat cultural, pot posar-se en el lloc del protagonista i viure
emocions i experiències que es troben en la història dels nostres
avantpassats…perquè amb la lectura podem viatjar pel temps (present, passat i
futur).
- Literatura com a funció crítica, amb la lectura és important fomentar
l’esperit crític, cal fer que l’alumnat siga capaç d’expressar el que sent, cal
fomentar persones amb autoestima suficient i confiança per a expressar el
que senten.
- La Literatura com a font d’imaginació. Què seria de la Literatura si de
vegades no hi haguera un poc de fantasia i imaginació? Pensem que pot ser seria
avorrit entrar en el món de la Literatura si solament aquesta
s’utilitzara per a reflectir la realitat, ja que de vegades és una
necessitat evadir-se d’aquest món real, per a imaginar i crear
fantasies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario