lunes, 23 de abril de 2012

Els trucs d'Emili Teixidor


El text escrit per Emili Teixidor, ens pareix prou interessant ja que n’hi ha moltes estratègies que poden ajudar-nos com a futurs docents , pares o mares per a que l’alumnat o els fills/es gaudisquen de la lectura. Els trucs dels que parla són:

1 No ens hem de preocupar tant per  la lectura  que fan les persones que ens envolten, sinó que el que cal es llegir tu per a d’alguna manera contagiar eixe hàbit.

2 Per a aconseguir que la gent llegeixi cal que la lectura, els textos que llegeixin el motiven a llegir, és a dir, si pot ser que tinga a veure en la seua experiència i el faja pensar i dialogar.
Cada  lector te un nivell i cal conèixer-lo alhora de recomanar una lectura o text literari.

3 Cal donar-li un temps i un lloc a la Literatura per a poder endinsar-se en aquest món i gaudir amb ella.

4 Hui en dia la pedagogia actual ha deixat de banda la lectura en veu alta, la qual és molt important. Segons Steiner sols es comprén bé un text en veu alta.

5 Cal fomentar la curiositat i la passió per descobrir altres móns a través de la Literatura.

6 A les persones els agraden les històries que els evadeixi del món real, que els deixe utilitzar la seua imaginació i fantasia, o altres en les quals puguen comprendre un poc millor el món en el que viuen.

7 En aquesta proposta el que fa es donar alguns trucs que utilitzen alguns professors per a fomentar l’hàbit de la lectura. Alguns d’aquests són: fer dramatitzacions de llibres, buscar finals alternatius als contes...

8 També nombra exercicis solitaris que faciliten l’adquisició de la Literatura com: llegir per poc que siga tots els dies, prestar consciència al nivell de lector que tens...

9 Per a cada lector la Literatura serà una cosa, pot ser per a alguns es indispensable per a la seua vida,  però  altres no s’haven molt be que és i  que avarca la literatura.

Creguem que com a futurs docents llegiríem a l’alumnat en veu alta, intentant transmetre els sentiments que interioritzem  quan llegim el llibre. D’aquesta manera, tal vegada puguem  començar un gran recorregut fins al gust per la lectura.
A continuació, els donaríem a triar un llibre de diversos temes ( d’acord amb la seua edat) i ells mateixos han de decidir quin llibre volen llegir.
Més tard, quan ja tingueren triats ells llibres, els xiquets i xiquetes es posarien a llegir al seu ritme, establint un temps i un espai adequat, tots els dies de la setmana. Ja que la lectura ajuda a imaginar i això crea aventures personals.
Una vegada llegits tots els llibres, haurien de presentar-lo a la classe comentant el tema i sobretot donant la seua opinió per a que comencen a ser crítics. Una vegada finalitzat això, entre tots haurien de pensar un final alternatiu.

Per tot això ens pareix un article  molt important i prou interessant que ens pot ajudar moltísim com a mestres i com a persones, per a fomentar el gust per la lectura al nostre alumnat i a nosaltres mateixos. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario